Ett kassaregister passar perfekt för dig som driver ett mindre företag och som vill kunna erbjuda dina kunder ett kvitto när de betalar med kontant, kort eller Swish. Tydliga dagsrapporter skrivs enkelt ut vid dagens slut så att du får full kontroll över försäljningen och kan räkna kassan.

Passar ett kassaregister mig och mitt företag?

Kassaregister kan användas inom alla branscher och är det bästa alternativet när du bara vill komma igång och ta betalt snabbt. Fördelen med ett Kassaregister är att ni inte betalar några service eller support avgifter och ni behöver heller inte någon internetuppkoppling. Idag kan man till och med koppla en betalterminal direkt till kassaregistret, då slår ni bara in priset i kassan och det är kunden som använder betalterminalen för att blippa eller sätta in kortet, endast ett kvitto skrivs ut – precis som i ICA butiken.

Våra typiska kunder som använder kassaregister i sin verksamhet är ofta 1 – 3 i personalen och driver: butik, café, salong, pizzeria, torghandel eller mindre restaurang.

Kassaregister paket — Allt ingår!

Följande ingår alltid när ni beställer den här paketen:

  • Programmering av era företagsuppgifter, varugrupper och grafisk logo.
  • Kontrollenhet, godkänd av Skatteverket.
  • Registrering av kassaregister och kontrollenhet till Skatteverket.
  • Kassalåda för förvaring av kontanter.
  • 10st kvittorullar.
  • Frakt till er besöksadress.
  • Svensk manual och förkortad bruksanvisning.
  • 1 års garanti.
  • Fri telefonsupport vardagar 9-17.

När ni får kassaregistret levererat till ert företag är det helt klar för användning. Ni behöver bara sätta kontakten i eluttaget, vrida nyckel till registrering och direkt kan första kunden betala i kassan!

Support & Garanti — Er trygghet

När ni köper ett kassaregister ingår det support. Oavsett om ni behöver hjälp med att byta kvittorullar eller om ni har ny personal som behöver lära sig hur kassan fungerar så finns vi här för er. Med garanti kan ni också alltid vara säkra på att ni har ett kassaregister och kontrollenhet som fungerar.

Kassaregister och kontrollenhet — Certifierade av Skatteverket

Alla våra kassaregister och kassasystem är certifierade av Skatteverket. För att en kassa ska vara godkänd för användning i Sverige krävs det att den är kopplad till en certifierad kontrollenhet. Kontrollenheten kallas även för svarta lådan, boxen eller kontrollbox.

Alla kontrollenheter fungerar inte till alla kassaregister utan det krävs att de är certifierade för användning tillsammans. Våra Quorion kassaregister kopplas till Quorion Boxen, Våra SAM4S kassaregister kopplas till SAM4S SCU-100 kontrollenhet och Kontrollenheten.se, ES Kassasystem kopplas till Kontrollenheten POSPlus 2 och Cesar Kassasystem till Boxen. Sharp kassaregister och Olivetti kassaregister kopplas till Clean Cash boxen.

Behöver ni hjälp med att välja bästa kassan för er? Kontakta oss via mejl, chat eller telefon.

Vanliga frågor

Välj det kassaregister du önskar att beställa och lägg det i varukorgen. När du checkar ut varukorgen väljer du hur du vill betala din beställning.

Du kan välja att betala direkt med kort, dela upp din betalning eller få en faktura från Klarna.

Så snart vi mottagit din beställning kontaktar vi dig via mejl för att få dina uppgifter för att programmera kassaregistret efter dina önskemål av företagsuppgifter, varugrupper och logo.

Så snart vi har kassan klar skickas den till din leveransadress med DHL, du får ett mejl med sändningsnummer så att du hela tiden kan hålla koll på din leverans.

Ett kassaregister behöver inte internetuppkoppling.

När du får kassaregistret är det bara att sätta i el-kontakten, trycka på on och vrida nyckeln till REG. Vi har redan gjort all programmering och alla inställningar som behövs.

Kontrollenheten är kopplad till kassaregistret och all utrustning är registrerad till Skatteverket.

Med i paketet finns en svensk manual över kassans alla funktioner och vi har även en lathund utskriven till dig med de allra viktigaste funktionerna för dags, månads -rapport, elektronisk journal och växelkassa.