040 22 07 33
Mån - Fre: 09 - 17
Gör köpet i lugn och ro med Svea

040 - 22 07 33

Kassasystem, det moderna alternativet.

Ett kassasystem, flera funktioner! Med rätt kassasystem får du hjälp att driva ditt företag professionellt samtidigt som du sparar både tid och pengar. Du som ägare får full kontroll på försäljningen som du dessutom kan följa på distans via din dator eller smartphone.

Fördelarna med att använda ett kassasystem är många och idag innebär det heller inte någon stor investering, många av våra kunder sparar istället pengar då man minskar andra kostnader och framför allt, man sparar tid!

Kassahuset är oberoende återförsäljare av kassasystem från Ancon, ES, Open, Valei, Yabie, & Zettle by PayPal.

Lägsta priser
Se våra jämförda priser för kassasystem.
Godkänd av Skatteverket
Kassasystem som följer alla krav enligt Skatteverket.

Zettle by PayPal. Modernt, enkelt & snabbt.

Zettle är enkelt och snabbt att komma igång med. Ett Kassasystem för dig som vill komma igång med försäljningen direkt. Ta betalt och håll koll på försäljningen på ett och samma ställe.

Backoffice

Håll koll på din försäljningen direkt i appen. All försäljning registreras direkt så att du alltid har kontoret på ficka. Hantera försäljning, rapporter och lage.

Välj ett Zettle by PayPal kit som passar dig

Allt du behöver är appen i din telefon eller ipad men du kan komplettera med skrivare, scanner, stativ & kassalåda. Vi har all hårdvara du behöver, välj vad som blir snyggast på er disk, svart eller vitt.

Enkelt att använda

Det är enkelt att sälja med zettle men skulle problem och frågor dyka upp når du alltid supporten på kontorstid och svarstiden på mejl är snabb.

Zettle by PayPal produkter

-20%
iZettle Card Reader 2 Bluetooth Kortläsare till iOS och Android
Zettle Card Reader 2 Svart
Zettle Terminal
Zettle Terminal

Utvalda funktioner av Zettle kassasystem

Ekonomi & administration

  • Digitala kvitton — Skriv inte ut kvitton i onödan.
  • Swish — Erbjud flera betalsätt.
  • Statistik direkt i appen.
  • Integrera bokföringen.

För Café & Restaurang

  • Köksbong.
  • Beställnings nummer.
  • Personalstatistik.

För Butik

  • Presentkort
  • Lager
  • Streckkoder
  • Integrera med webshop

Alla funktioner i Zettle

Restaurang & Café
  • Beställningsnr på kvitto
  • Köksbong
  • Presentkort
  • Sälj med bilder
  • Integrera bokföringen
  • Backoffice direkt i appen
  • Kvitto – Skriv ut, e-posta eller släng
  • Obegränsat antal artiklar
  • Manuella priser
  • Streckkods hantering
  • Lagerfunktion
  • Full kvittohistorik
  • Valfria betalmedel
  • Integrerad korthantering
  • Presentkort
  • Rabattfunktioner
  • Baemingo
  • Sitoo
  • Swish
  • Björn Lunden
  • Visma
  • Fortnox
  • Wrebit
  • Shopify
  • WooCommerce
  • Prestashop
  • Big Commerce
  • Salez
5
Vi är alltid hjälpsamma
Ring oss på - 040 22 07 33

ES Kassasystem — För alla brancher.

Lätthanterad – Och maxad med funktioner.

ES Kassasystem är ett av marknadens mest lättanvända kassasystem och kan anpassas efter ert sätt att arbeta. ES Kassasystem går snabbt att använda och även de administrativa funktionerna fungerar smidigt. Att ändra, lägga till priser görs på ett knapptryck.

I kassasystemet kan ni erbjuda era kunder att betala med kontant, kort, swish, faktura och Klarna.

Dinkassa.se – Backoffice

Via din dator eller telefon kan du se försäljningen, ändra priser och skriva ut rapporter på distans. Följ trender och bästsäljande produkter eller hämta SIE-Fil, dinkassa.se låter dig administrerar kassan var du än arbetar från.

Hårdvara i världsklass

ES Kassasystem levereras med förstklassig hårdvara från FEC, marknadsledande inom POS utrustning.

Tryggt & säkert med support

Vi vågar påstå att ES Kassasystem erbjuder Sveriges bästa support! Med dygnet runt support alla dagar kan ni vara säkra på att ert kassasystem alltid fungerar.

Utvalda funktioner av ES kassasystem

Ekonomi & administration

  • Digitala kvitton — Skriv inte ut i onödan.
  • Klarna & Swish — Erbjud flera betalsätt.
  • Dinkassa.se — Backoffice på nätet, var du än är.
  • SIE-Filer & Fortnox — Spar tid, bokför med fil.

För Café & Restaurang

  • Bordskarta — Nota på bord, enkelt att splitta & dela.
  • Service app — Ta beställningar vid bordet.
  • Webborder / App — Låt gästen beställa själv.
  • Personalliggare — Godkänd av Skatteverket.

För Butik

  • Presentkort & Tillgodo — Kassan hanterar era presentkort.
  • Artiklar — Streckkoder, etiketter, lager & inventering på ett knapptryck.
  • Webbutik — Synka kassan mot er WooCommerce.
  • Fakturera — Faktura & Samlingsfaktura direkt i kassan.

Alla funktioner i ES kassasystem

Restaurang & Café funktioner
  • Bordskarta
  • Köksmeddelande
  • Presentkort / Lunchkort / Rabattkort
  • Meny system
  • Bordsbokning
  • Centiliter funktion
  • Flexibla startsidor
  • Köks / Bar skrivare, Bongsystem
  • Splitta nota, splitta artikel, delad betalning
  • Förhandsnota
  • Beställningsnummer
  • Pucknummer
  • SIE-filer till bokföring
  • Fortnox integration
  • Backoffice, webbaserad
  • Kundregister
  • Medlemsregister
  • Orderhistorik
  • Faktura
  • Kedjelösning
  • Obegränsat antal kassor i nätverk
  • Personalliggare
  • Obegränsat antal artiklar
  • Manuella priser
  • Streckkods hantering
  • Lagerfunktion
  • Vågartiklar, integrerad
  • Full kvittohistorik
  • Valfria betalmedel
  • Integrerad eller extern korthantering
  • Presentkort
  • Medlemskort
  • Rabattfunktioner
  • Kvittoparkering
  • Pant funktion
  • Personalkollen
  • Timetjek
  • Fortnox
  • Caspeco
  • Klarna
  • Swish
  • Digital papperskorg
  • Digital bongskärm
  • Pricer
  • Servis app
  • WEIQ order app
5
Våra kunder sparar på kortavgifter.

Yabie. Det smarta kassasystemet.

Yabie (tidigare Kaching) kassasystem är snabbt, pålitligt och enkelt att använda i både iPhone och iPad – med all funktionalitet du behöver och lite till. Den smarta och enkla navigationen gör det enkelt att hitta och sälja produkter direkt på startsidan. Att lägga till varor och sälja görs med ett enda klick.

I kassasystemet kan ni erbjuda era kunder att betala med kontant, kort, swish, faktura och Klarna.

Insights – Backoffice

Med analysverktyget Insights får du full koll på försäljningen var du än är. Bara logga in via webben för att se försäljningen. Systemet analyserar även din försäljning och levererar nya insikter och tips som kan hjälpa dig att sälja mer. Skicka SIE fil direkt till revisorn eller ställ in att rapporten skickas per automatik till Fortnox.

Applehårdvara

Yabie används i iPad eller iPhone, hårdvara av hög kvalité och som alltid fungerar.

Problemfritt

Med Yabie behövs knappt någon support, det är enkelt att komma igång och ni kan fokusera på att sälja. Skulle något dyka upp finns supporten alltid där på kontorstid.

Utvalda funktioner av Yabie kassasystem

Ekonomi & administration

  • Digitala kvitton — Skriv inte ut kvitton i onödan.
  • Klarna & Swish — Erbjud flera betalsätt.
  • Insights — Backoffice på nätet, var du än är.
  • SIE-Filer & Fortnox — Spar tid, bokför med fil.

För Café & Restaurang

  • Köksbong
  • Beställnings nummer
  • Personalliggare — Godkänd av Skatteverket.

För Butik

  • Artiklar — Streckkoder
  • Manuella priser
  • Rabatter

Alla funktioner i Yabie kassasystem

Restaurang & Café funktioner
  • Köksbong
  • Beställningsnummer
  • Meny system
  • SIE-filer till bokföring
  • Fortnox integration
  • Backoffice, webbaserad
  • Orderhistorik
  • Kedjelösning
  • Obegränsat antal kassor i nätverk
  • Personalliggare
  • Obegränsat antal artiklar
  • Manuella priser
  • Streckkods hantering
  • Valfria betalmedel
  • Integrerad eller extern korthantering
  • Rabattfunktioner
  • Kvitto – Skriv ut, e-posta eller släng
  • Fortnox
  • Hogia
  • Klarna
  • Swish
  • Digitala kvitton
Vad tycker våra kunder om oss?

Valei Kassasystem för salonger.

Med Valei får ni en modern och personlig betallösning som är utvecklad för att underlätta arbetet i salongen. Betalning och onlinebokning på samma ställe.

I Kassasystemet kan ni vara flera företag/hyrstolar.

Erbjud era kunder att betala med kontant, kort, swish, presentkort eller varför inte på faktura. Med Valei pay får kunden en faktura och ni får betalt direkt från Valei Pay, ingen risk, bara fördelar.

Backoffice

Via din dator eller telefon kan du se försäljningen och hämta rapporter. Skicka SIE fil direkt till revisorn. Att hantera kalender och bokningar online, minskar telefonsamtal och frigör tid till kunderna i salongen.

Hårdvara i världsklass

Valei levereras med förstklassig hårdvara från FEC, marknadsledande inom POS utrustning.

Trevlig support

Valei har en super trevlig support med erfarenhet från branchen. Svarar vänligt och hjälpsamt på era frågor under kontorstid.

Valei Book & Valei Pay Salongpaket

Utvalda funktioner av Valei kassasystem

Ekonomi & administration

  • Digitala kvitton — Skriv inte ut kvitton i onödan.
  • Swish & Pay — Erbjud flera betalsätt.
  • Flera Företag i samma kassa.
  • SIE-Filer & Fortnox — Spar tid, bokför med fil.

I Salongen, Pay

  • Presentkort – Låt kassan sköta presentkorten.
  • Kundregister – Komplett kundjournal.
  • Artiklar – Öppna priser eller med streckkod.
  • Lager – Varna när produkten är på väg att ta slut.

För Butik

  • Digital kalender – Boka var ni är.
  • Låt kunden boka tiden på er hemsida/Facebook.
  • Kundregister – Kundjournal på era kunder.
  • SMS – Påminn era kund om bokade tider.

Alla funktioner i Valei kassasystem

Alla funktioner
  • Flera förerag
  • Kontrollenhet i Molnet
  • Bokning online
  • SMS
  • Presentkort
  • SIE-filer till bokföring
  • Backoffice, webbaserad
  • Kundregister
  • Orderhistorik
  • Faktura
  • Obegränsat antal artiklar
  • Manuella priser
  • Streckkods hantering
  • Lagerfunktion
  • Full kvittohistorik
  • Valfria betalmedel
  • Integrerad eller extern korthantering
  • Presentkort
  • Rabattfunktioner
5
Vi är alltid hjälpsamma
Ring oss på - 040 22 07 33

OPEN Kassasystem. För Restaurang, Café & Bageri.

OPEN Kassasystem är ett innovativt kassasystem som alltid är under utveckling.

Kassasystemet passar perfekt för Restaurangen och baren med högt tryck och krav på funktionalitet Table pay låter personalen ta betalt vid bordet med endast betalterminalen och med Multi pay kopplas flera betalterminalen till en kassaplats.

Faktura & Samlingsfaktura tillsammans med kontant, kort & swish erbjuds kunden direkt i kassan.

Backoffice

Ett kraftfullt backoffice verktyg låter dig administrera hela kassasystemet. Ni kan även se försäljningen på webben.

Hårdvara i världsklass

OPEN levereras med förstklassig hårdvara från FEC, marknadsledande inom POS utrustning.

Support

Supporten finns tillgänglig under kontorstid.

Open Tech

Utvalda funktioner av Open kassasystem

Ekonomi & administration

  • Kraftfullt backoffice verktyg.
  • Swish – Erbjud flera betalsätt.
  • SIE-Filer – Spar tid, bokför med fil.

För Café & Restaurang

  • Bordskarta — Nota på bord, enkelt att splitta & dela.
  • Table pay – Ta betalt vid bordet.
  • Multi pay – En kassa, flera betalterminaler.
  • Erbjudande – Flera artiklar, ett pris.
  • Personalliggare — Godkänd av Skatteverket.

För Butik

  • Presentkort & Tillgodo — Kassan hanterar era presentkort.
  • Artiklar — Streckkoder lager.
  • Kundregister – Prisnivåer.
  • Fakturera — Faktura & Samlingsfaktura direkt i kassan.

Alla funktioner i Open kassasystem

Restaurang & Café funktioner
  • Bordskarta
  • Köksmeddelande
  • Presentkort / Lunchkort / Rabattkort
  • Meny system
  • Bordsbokning
  • Centiliter funktion
  • Flexibla startsidor
  • Köks / Bar skrivare, Bongsystem
  • Splitta nota, splitta artikel, delad betalning
  • Förhandsnota
  • Beställningsnummer
  • Pucknummer
  • SIE-filer till bokföring
  • Backoffice
  • Kundregister
  • Medlemsregister
  • Orderhistorik
  • Faktura
  • Kedjelösning
  • Obegränsat antal kassor i nätverk
  • Personalliggare
  • Obegränsat antal artiklar
  • Manuella priser
  • Streckkods hantering
  • Lagerfunktion
  • Full kvittohistorik
  • Valfria betalmedel
  • Integrerad eller extern korthantering
  • Presentkort
  • Medlemskort
  • Rabattfunktioner
  • Kvittoparkering
  • Fortnox
  • Swish
5
Våra kunder sparar på kortavgifter.

Ancons kassasystem. Utvecklat för din restaurang.

Utanför köket så är förmodligen ditt kassasystem det viktigaste verktyget i din restaurang. Ancon G2 byggdes från grunden med fokus på snabbhet och tillförlitlighet så att du kan känna dig trygg. Kassasystemet är fullutrustat med smarta funktioner som anpassas efter dina önskemål.

Backoffice

Med Ancons webbaserade backoffice kan du administrera dina kassor, var du än är. Justera menyn, uppdatera en artikel eller lägg till ny personal. Allt administreras från din telefon eller dator.

Mjuk & Hårdvara

Ancon har själva utvecklat mjukvaran och handplockat hårdvaran direkt från tillverkarna.

Support

Ancons mål är att erbjuda Sveriges bästa IT-support med snabba responstider och vänlig hjälp. Via telefon, chatt eller e-post. Alla dagar, året runt.

Kommer snart!

Ancon

Innehållsförteckning

Hur fungerar ett kassasystem?

Ett Kassasystem används i en dator (PC) som är anpassad för kassasystem. I Kassasystemet kan man välja att använda öppna varugrupper och/eller artiklar, men vi rekommenderar att man arbetar med artiklar eller hela sin meny för ett bättre nyttja kassasystemet.

Kassasystemet kan användas utan internetuppkoppling men vi rekommendera att man har tillgång till internet då en del av supporten kräver detta.

Alla våra kassasystem kommer med en kontrollenhet.

Vad är ett kassasystem?

Kassasystem, Touchkassa, Touchskärm eller POS är förenklat uttryckt en kassaapparat fast i en dator. I dagens Kassasystem finns det många funktioner och möjligheter som förenklar er vardag i Salongen, Restaurangen eller i Butiken. Dom mest grundläggande funktionerna är att ni kan ta betalt av era kunder och kunderna kan välja att betala med Kort, Kontant, Swish, Klarna och Presentkort. Kunderna kan tydligt på displayen och på kvittot se vad det är dem har handlat. Skulle man göra fel i Kassasystemet är det lätt att korrigera, rätta och göra returer.

Hur ni arbetar och hur ni driver ert företag avgör sedan vilka funktioner man kommer att vara i behov av att nyttja. Idag är det vanligt att man integrerar kassasystemet till sitt bokföringsprogram eller manuellt Exporterar och importerar SIE-Filer, då går bokföringen mycket fortare, här finns det mycket tid och framför allt pengar att spara.

För butikerna hanterar man artiklar i det inbyggda artikelregistret och med en scanner kan man scanna streckkoder. Om produkterna man säljer saknar streckkoder kan man med en etikettskrivare skapa och skriva ut egna i kassasystem.

För företaget som har krav från Skatteverket att hålla med personalliggare finns det en enklare personalliggare inbyggt i Kassasystemet och det går även att integrera med bland annat Timetjek, Personalkollen och Caspeco.

Alla våra Kassasystem kommer färdig programmerade med era uppgifter. Garanti och dygnet runt support ingår, så att ni kan vara säkra på att ni alltid kan ta betalt av era kunder.

Vi arbetar med följande Kassasystem: ES Kassasystem, Opensolution Kassasystem, Ancon Kassasystem och Valei Kassasystem.

Vad ingår i ett kassasystem?

När du väljer ett Kassasystem från Kassahuset ingår alltid följande:

Mjukvara

  • Kassaprogrammet – Installerat och programmerat efter era önskemål.
  • TeamViewer – För fjärrstyrd support dygnet runt.
  • Telefonsupport – Helgfria vardagar 9-17.
  • Licenser – För användning av Kassasystemet.
  • Garanti – Under hela hyresperioden.

Hårdvara

  • Kassadator / Touchskärm
  • Kontrollenhet – Godkänd av Skatteverket.
  • Kvittoskrivare – Utskrift av kvitton.
  • Magnetskortsläsare – För present / medlemskort.
  • Kassalåda – Förvaring av kontanter.
  • UPS – Strömskydd
  • Trådlöst tangentbord / styrplatta.

Rekommenderat tillval

  • Köksskrivare – Utskrift av köksbong.
  • Scanner – Läsa av streckkoder.
  • Etikettskrivare – Utskrift av streckkoder.

Vad kostar ett kassasystem?

Idag väljer de allra flesta av våra kunder att hyra sitt Kassasystem. Detta då man har garanti och support under hela hyresperioden. Det är viktigt att ni alltid kan vara säkra på att ni kan ta betalt. Skulle ni hellre vilja köpa er kassasystem är ni välkomna att kontakta oss. Dock har alla kassasystem på den svenska marknaden an månadskostnad för licensen att använda programmet.

Våra kassasystem finns att hyra från 699 kr månaden.

Alla våra hyresavtal är helt fria från dolda avgifter: Ingen startavgift, fri leverans månad och ingen avgift för avisering.

Vilket kassasystem ska jag välja?

Valet av Kassasystemet avgörs av hur ni vill arbeta med kassasystemet och framför allt inom vilken bransch ni finns. Vi är har valt att arbeta med dom absolut bästa och mest kompletta kassasystemen på marknaden och här på vår sida kan ni klicka på er bransch och sedan se vilket kassasystem vi rekommenderar. De Kassasystem vi arbetar med är: ES Kassasystem, Opensolution, Ancon Kassasystem och Valei Kassasystem.

Välj ett kassasystem om du behöver någon av dessa funktioner:

Idag är fördelarna med ett kassasystem stora då det administrativa arbetet minskar med flera smarta funktioner. Vi anpassar kassasystemet med funktioner som passar just er bransch men självklart kan ni aktivera just de funktioner ni behöver för att underlätta ert arbete.

Administrativa funktioner:

  • SIE – Filer till bokföring.
  • Fortnox – Direkt integration.
  • Fakturering – Fakturera era kunder direkt i kassan.
  • Kundregister – Få full kontroll på era kunder.
  • Kortbetalningar – Integrerad kortterminal.
  • Present & medlemskort.
  • Personalliggare –
    Godkänd av Skatteverket.

Butiks funktioner:

  • Scanner – Scanna era varor.
  • Streckkoder – Skriv ut egna streckkoder.
  • Lager – Endast ett knapptryck för att inventera.

Restaurangs funktioner:

  • Bordskarta – Sätt notan på bordet.
  • Streckkoder – Skriv ut egna streckkoder.
  • Köksskrivare – Bongen skrivs ut i köket.
  • Tillval – Ange stekgrader eller välj tillbehör direkt till rätten.
  • Bordsbokningar – Tydligt att se bokningarna direkt i kassan.

Salongs funktioner:

  • Flera företag i samma kassasystem.
  • Bokning – Bokning på er hemsida.
  • Kund journaler – perfekt för mer försäljning.

Support & Garanti — Er trygghet.

Vid hyra av ett kassasystem ingår det support. Oavsett om ni behöver hjälp med att byta kvittorullar eller om ni har ny personal som behöver lära sig hur kassan fungerar så finns vi här för er. Med garanti under hela hyresperioden kan ni också alltid vara säkra på att ni har ett kassasystem och kontrollenhet som fungerar.

Kassasystem och kontrollenhet — Certifierade av Skatteverket

Alla våra kassasystem och kassaregister är certifierade av Skatteverket. För att en kassa ska vara godkänd för användning i Sverige krävs det att den är kopplad till en certifierad kontrollenhet. Kontrollenheten kallas även för svarta lådan, boxen eller kontrollbox.

Alla kontrollenheter fungerar inte till alla kassasystem utan det krävs att de är certifierade för användning tillsammans. Våra ES kassasystem kopplas till kontrollenheten POSPlus, Cesar kassasystem till Quorion Boxen, Opensolution kassasystem till Quorion Boxen och Timax kassasystem till Clean Cash.

Behöver ni hjälp med att välja bästa kassan för er? Kontakta oss via mejl eller telefon på 040 22 07 33.

Vanliga frågor om kassasystem.​

Vad ska jag göra?

Välj det kassasystem du önskar att beställa och lägg det i varukorgen. När du checkar ut varukorgen väljer du hur du vill betala din beställning.

Du kan välja att betala direkt med kort, dela upp din betalning eller få en faktura från Klarna.

Så snart vi mottagit din beställning kontaktar vi dig via mejl för att få dina uppgifter för att programmera kassaregistret efter dina önskemål av företagsuppgifter, varugrupper och logo.

Så snart vi har kassan klar skickas den till din leveransadress med DHL, du får ett mejl med sändningsnummer så att du hela tiden kan hålla koll på din leverans.

Ett kassasystem måste inte ha en internetuppkoppling men för att utnyttja alla funktioner och får att kunna få fjärrstyrd support rekommenderar vi att ni har det.

När du får kassasystemet är det bara att sätta i el-kontakterna och trycka på on. Vi har redan gjort all programmering och alla inställningar som behövs.

Kontrollenheten är kopplad till kassasystemet.

Med i paketet finns en svensk manual över kassans alla funktioner och vi har även en lathund utskriven till dig med de allra viktigaste funktionerna för dags, månads -rapport, elektronisk journal och växelkassa.

Varukorg